Axe deoderant verschilt eigenlijk niet van andere deoderants, maar is toch een wereldwijd begrip geworden. Hoe komt dat?
Axe maakt alleen deoderant voor mannen en laat in hun reclame naar voren komen hoe verleidelijk je voor vrouwen wordt als je Axe gebruikt. Iedereen kent wel de reclame’s met hordes vrouwen die achter 1 man aanrennen omdat hij Axe heeft gebruikt. Het idee erachter is dus: als je Axe gebruikt, krijg je vrouwen. Daarnaast spuiten de mannen in de reclame niet alleen de deo onder hun oksels, maar over hun hele bovenlichaam. Door deze activiteit in alle reclames te herhalen is dit door vele mannen overgenomen (ook al is het onnodig). Hierdoor verkoopt Axe nog meer deoderant.
“The Axe effect” is de naam voor de aandacht van aantrekkelijke vrouwelijke achtervolgers voor mannen die Axe gebruiken. Axe zegt zelf voor de ultieme geur te zorgen zodat vrouwen zich aangetrokken voelen tot je mannelijkheid.

http://www.unilever.nl/merken/merkenvoorpersoonlijkeverzorging/axe/default.aspx
0 Responses

Een reactie posten