Omo Power wasmiddel
Een goed voorbeeld van een slechte conceptlancering is Omo Power, dit zou een revolutionair waspoeder zijn die bleek bevatte en die alle vlekken zou verwijderen. Net als alle andere wasmiddelen was ook dit product weer beter dan de ander. De stof die erin zat, de katalysator was eigenlijk nog niet helemaal onderzocht. Het gevolg hiervan was dat er allemaal vlekken in kleding kwamen door deze stof. Vooral bij een te hoge temperatuur leidde deze stof tot een te sterke bleking of zelfs gaten in de kleding.

De hoofdoorzaak voor het feit dat de Omo power op een ramp is uitgelopen, is waarschijnlijk dat Omo niet snel heeft gereageerd op de problemen met de waspoeder. Er waren al vanaf het begin klachten over het wasmiddel, maar deze werden nooit serieus genomen. Pas later werd het echt duidelijk voor de productontwikkelaars dat er wat mis was met het product.

Vervolgens kwamen er in kranten artikelen die zorgden voor een slechte publiciteit voor Omo Power. En als klap op de vuurpijl, deed de consumentenbond later ook nog een test, waaruit bleek dat Omo Power niet alleen gaten en bleekvlekken veroorzaakte, maar ook dat het meer slijtage met zich mee bracht na iedere wasbeurt, in tegenstelling tot wat Omo power (van Unilever) beweerde.
Sinds de lancering van deze slechte Omo Power, is Omo haar goede naam kwijt. En deze zal nooit weer helemaal herstellen.
De bedoeling was dat alle kleding zo perfect schoon zou worden. Dit heeft alles te maken met perfectionering in Nederland. Alles moet steeds vaker perfect zijn, zoals de uiterlijke verzorging, het opleidingsniveau, de gezondheid en welzijn van een mens. Omo Power wasmiddel was een voorbeeld van een soort make-up voor kleding. Het zou je kleding schoonmaken en in goede staat behouden. Dit was allemaal minder waar.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Omo_Power
0 Responses

Een reactie posten