Youtube, wie kent het niet. De site die ineens uit het niets kwam voor mijn gevoel. Sindsdien een site waar ik dagelijks op kom. Muziek luisteren, filmpjes kijken van anderen etc.

Youtube wordt opgericht in februari 2005 door Chad Hurley, Steve Chen en Jawed Karim. Wereldwijd is de site bekend en wereldwijd kijken mensen dagelijks naar filmpjes of zetten er filmpjes op. Op elk gebied staat er wel een filmpje op. Ook het ontwerp van de site vind ik geniaal. Het is simpel, strak, overzichtelijk en modern. Dat is wat je wilt als je op een site komt waar miljoenen aan bestanden staan. Daarnaast door de streaming technologie maakt Youtube het allemaal gebruiksvriendelijker. Het filmpje laadt terwijl jij kijkt. Mensen hebben tegenwoordig geduld en houden ervan als er zulke dingen worden bedacht.

Ik denk dat Youtube altijd zal blijven bestaan. Nu helemaal omdat Google Youtube heeft overgenomen. Er zullen altijd plaatjes worden geĆ¼pload en mensen kunnen niet meer zonder youtube. Ik zit er ook dagelijks op en kan geen negatieve punten noemen over de site. Concept die succesvol is!
0 Responses

Een reactie posten